środa, Lipiec 18, 2018
0
  • No products in the cart.
Trening

Przygotuj się do 19.PKO Poznań Maraton

fot. T. Szwajkowski

Jak co roku zapraszamy Was do wspólnych przygotowań pod 19. PKO Poznań Maraton. W tym roku poprowadzimy treningi dla trzech grup zaawansowania. Przed nami 14 tygodni treningów uwieńczonych startem 14 października w Poznaniu. Gotowi?

19. PKO Poznań Maraton

 

Zanim się zdecydujesz
Pamiętaj, że decyzja o starcie w maratonie powinna być bardzo dobrze przemyślana i poprzedzona setkami godzin treningów.  Do przygotowań najlepiej przystąpić mając za sobą minimum rok regularnych treningów. Dystans maratoński obnaży wszelkie braki i niedociągnięcia, dlatego oprócz treningu biegowego pamiętajcie o wzbogaceniu go o treningi mięśni tułowia i brzucha, czyli popularne core stability. Przed rozpoczęciem przygotowań warto wybrać się na kompleksowe badania kardiologiczne wykluczające problemy natury sercowej.  Gdy już czujesz, że to jest moment by zmierzyć się z królewskim dystansem i rozpoczniesz przygotowania to pozostań cały czas czujny i rozważny. Jeśli w trakcie treningów złapiesz kontuzję nie staraj się jej zabiegać, bo w ostatecznym rozrachunku podczas 3-4 godzin biegu maratońskiego ona da o sobie znać i przerwa w bieganiu może okazać się dłuższa niż sobie tego życzysz. Plan treningowy i cel wybierz realnie, a nie życzeniowo. Nie ma nic gorszego niż przestrzelenie i trening po zbyt wygórowanych ambicjach lub próbując dorównać koledze.

Plany treningowe:
1) Plan dla debiutantów
Wybierz ten plan jeśli będziesz startował po raz pierwszy w maratonie lub też wcześniejsze starty w maratonie nie były poprzedzone usystematyzowanym planem treningowym.  Jeśli jesteś z Poznania to zapraszamy do wspólnych treningów z grupa debiutantów przy okazji treningów Night Runners na Cytadeli (w poniedziałki) i nad Maltą ( w czwartki). Długie wybiegania będziemy organizować nad Rusałką w soboty. Tempo E dla grupy debiutantów to ~~ 6:40
Pobierz plan

2) Plan uniwersalny
To plan, który pozwoli Ci osiągnąć zamierzony czas z zakresu 3:30-4:10. Wystarczy, że obliczysz swoje tempo maratońskie i podstawisz pod plan. Jeśli chcesz trenować wraz z NR na Cytadeli, to będziemy realizowali ten plan dla grup biegnących na docelowy czas ~3:30-3:40, oraz 3:50-4:00.
Pobierz plan